Наталія Ударцева, 16 жовтня 2018
Розвиток дитини: 10-й місяць, 2-й тиждень

Улюблена іграшка

На десятому місяці малюк уже добре розрізняє знайомі й незнайомі предмети. Найімовірніше, він уже вибрав з купи іграшок улюблену, і навіть тимчасове розставання з нею може обернутися справжньою трагедією. Нову іграшку, якою ви намагаєтеся замінити звичну, він з обуренням відкидає, вимагаючи повернути старого друга.

Частенько роль улюбленої цяцьки дістається не іграшці, а старенькій ковдрі чи предмету одягу ― наприклад, чепчику, з якого малюк давно виріс. Ці знайомі предмети діють на дитину заспокійливо. Вони немов говорять йому: все добре, нічого не змінилося, і я, як і раніше, на місці. Вони символізують для малюка частину його звичної домашньої обстановки.

Як же бути з пошарпаним ведмедиком, що давно потребує прання, якщо дитина не бажає розлучитися з ним навіть на годину?

Як би незручно це не було, вам доведеться відправити іграшку в пральну машину вночі, коли маленький господар засне, й висушити її до настання ранку.

Крім того, діти звикають не тільки до зовнішнього вигляду предметів, а й до їх запаху. Не забувайте, що нюх дитини набагато більш чутливий, ніж у дорослого. Тому відмінною ідеєю буде час від часу капати на улюблену річ трохи ефірного масла ― наприклад, лавандового.

 По-перше, це добре відіб'ється на сні малюка, який не розлучається з нею в нічний час. А по-друге, ви можете капнути таке ж масло на іншу річ, схожу на дотик на заповітного ведмедика. Завдяки цій хитрості, малюк, прокинувшись уночі, не підніме тривогу через відсутність іграшки, якщо ви вирішите її випрати.

Мета й засіб

Ще одним великим досягненням цього віку є здатність малюка планувати свої дії. Спробуйте покласти між ним і яскравою іграшкою, до якої він прямує, перешкоду у вигляді коробки або іншої іграшки. Малюк відштовхне предмет, який заважає його планам, і стане наполегливо просуватися до наміченої цілі.

Така здатність визначати мету й досягати її надзвичайно важлива. Корисно буде запропонувати малюкові вправи, що стимулюють розвиток цього вміння. Наприклад, можна показати йому яскравий м'ячик і, віднісши в інший кінець кімнати, накрити його пелюшкою. На малюка чекає непросте завдання: дістатися до іграшки й витягти її, не переключивши увагу на інший об'єкт.

Зазнали змін і способи маніпуляцій дитини з предметами. Якщо раніше будь-яку річ, що потрапила до нього в ручки, малюк тряс, покусував і стукав нею по інших предметах, то тепер він точно знає призначення багатьох речей. Він розмахує брязкальцем в очікуванні, що воно загримить ― і воно гримить. Він тисне на кнопку музичної іграшки, щоб почути музику, й відправляє ложку до рота, тому що на ній має бути щось смачне.

Тепер, коли дитина бере щось у руки, дії її цілеспрямовані, й вона знає призначення предметів (Мерилін Сігал).

Знайомство дитини з причинно-наслідковими зв'язками, що тривало протягом кількох попередніх місяців, тепер дає свої плоди ― малюк починає використовувати на практиці отриманий раніше досвід.

Однак вивчення причини й слідства все ще триває, але вже на більш складному рівні. Наприклад, карапуз обожнює спостерігати, як під час купання з мочалки тече вода, якщо її гарненько придавити. А з іграшки-пищалки нічого не тече, але зате вона видає чудовий пронизливий звук. Показуйте малюкові подібні простенькі «фокуси», продовжуючи дивувати його різноманітністю цікавих речей навколо нього.

Відео по темі
Fatal error: Declaration of Drupal\similarterms\Plugin\views\argument\SimilarTermsArgument::query() must be compatible with Drupal\views\Plugin\views\argument\NumericArgument::query($group_by = false) in /home/buzuchok/public_html/firststep.com.ua/modules/similarterms/src/Plugin/views/argument/SimilarTermsArgument.php on line 146