Наталія Ударцева, 20 вересня 2018
Розвиток дитини: 9-й місяць, 4-й тиждень

Продовжуємо вивчати причинно-наслідкові зв'язки

На дев'ятому місяці життя малюка ви можете нерідко спостерігати таку картину: сидячи на своєму стільчику або в ліжечку, карапуз старанно викидає за борт іграшки, а після ― відчайдушно волає, вимагаючи їх повернути. Як тільки мама, зібравши іграшки, подає дитині, та знову їх викидає, зачаровано дивлячись, як вони розкочуються по кімнаті. Історія повторюється.

Така поведінка малюка ― це не прояв поганого характеру й не спроба маніпулювати вами, як може здатися на перший погляд. Малюк вивчає причинно-наслідкові зв'язки. Він спостерігає, як падає кинутий предмет, і намагається побудувати логічний ланцюжок: я кинув ― ЦЕ падає.

З тією ж метою немовлята псують книги, ламають іграшки, смикають людей за волосся, стягують зі столу скатертини. Їм цікаво, що станеться, якщо... Це ж справжнє диво в їхніх очах: ​​«Я потягнув ― і все з гуркотом упало! Яке дивне відкриття, і це я його зробив!»

Знаючи про любов карапуза до викидання іграшок, прив'язуйте їх стрічкою до коляски, коли вирушаєте на прогулянку. Не забувайте, що викинути малюк може не тільки іграшки, але й поїльник, пустушку і навіть власну шкарпетку, стягнувши її з ноги.

Намагайтеся по можливості не позбавляти малюка цієї захоплюючої гри ― кидання предметів. Звичайно ж, без кінця збирати по підлозі іграшки ― досить обтяжливе заняття для мами, але така вправа ― надзвичайно важливий досвід для крихітки.

Продовжуємо говорити

Лепет малюка в цьому віці включає в себе практично всі звуки рідної мови ― в ньому можуть прослизати навіть ті звуки, які не під силу деяким дошкільнятам.

Інтонації також дуже різноманітні: карапуз може радісно щебетати, побачивши маму, або сердито «лаятися», якщо йому не подобається те, що відбувається. Свою «промову» він підкріплює красномовною жестикуляцією, тому, як говориться у відомому фільмі, «зрозуміти його не важко».

Дуже корисні в цьому віці будуть ігри з телефоном або звичайною картонною трубкою від паперових рушників. Запропонуйте малюкові по черзі з вами «говорити» в трубку ― він із задоволенням буде наслідувати вашу мову.

Не варто забувати й про спів для малюка, читання віршів і використання забавлянок у кожному зручному випадку.

Розуміння мови дорослих теж продовжує розвиватися. Дитина вже може показати всі рухи гри «Ладусі» (або будь-якої іншої знайомої гри) під текст, що проговорює мама. Малюк відгукується на своє ім'я й відмінно вгадує настрій дорослого за емоційним забарвленням мови.

У цьому віці дуже важливо якомога частіше говорити з дитиною. Розмовляйте з нею, пояснюючи все, що відбувається навколо, під час прогулянки й удома. Не слід зводити спілкування з малюком до елементарного задоволення його фізичних потреб. Розмовляючи з дитиною, використовуйте прості короткі фрази, легкі для дитячого розуміння, використовуючи у своїх інтересах різноманітність ситуацій.

Fatal error: Declaration of Drupal\similarterms\Plugin\views\argument\SimilarTermsArgument::query() must be compatible with Drupal\views\Plugin\views\argument\NumericArgument::query($group_by = false) in /home/buzuchok/public_html/firststep.com.ua/modules/similarterms/src/Plugin/views/argument/SimilarTermsArgument.php on line 146