Теорії, методики, системи

З моменту своєї появи в 50-х роках минулого століття система Нікітіних служить предметом палких суперечок серед педагогів та батьків. Можна по-різному ставитися до педагогічного досвіду сім'ї Нікітіних, але неможливо залишатися байдужим до приголомшуючих результатів, яких досягли свого часу діти, що виросли у цій родині.
Про методику Монтессорі сьогодні говорять багато й часто, називаючи її однією з найбільш затребуваних. Дитячі садки та школи, які працюють за нею, можна зустріти практично в будь-якій країні світу. Однак мало хто з батьків тісно знайомий з принциповими деталями цієї унікальної системи виховання і її характерними рисами.
Методика представляє собою відгалуження вчення австрійського педагога й філософа Рудольфа Штайнера, чиїм ім'ям її часто називають ― штайнерівська педагогіка. Вчення базувалося на релігійно-містичних принципах, які лягли і в основу системи виховання. Поєднання антропософської теорії та практичних прийомів навчання виділяє цю методику серед усіх інших, перетворюючи на певний стиль життя, що охоплює й сім'ї вихованців.
Ранній розвиток - тема, яка з роками не перестає бути актуальною і як і раніше викликає гарячі дебати серед батьків. Які існують методики розвитку, і яким з них можна довіряти? Чи варто взагалі розвивати дитину «за системою» або давати йому спокій і дозволити розвиватися як йому зручно? А якщо у мами немає часу - чи можна використовувати цю систему «не в повну силу», потроху? Відповіді на ці та інші питання - в нашій новій статті.