Розвиток дитини: 11-й місяць, 2-й тиждень

Наталія Ударцева, 17 листопада 2018
Розвиток дитини: 11-й місяць, 2-й тиждень

Поговоримо про те, про се...

Мова малюка стає все більш активною. Він повторює за дорослими склади, які зазвичай відсутні у його лепеті.

Малюк уже добре пам'ятає всі знайомі ігри, що вимагають словесного супроводу. Лише почувши слова «йде коза рогата...», він заливається сміхом, чекаючи на веселу розв'язку.

Крім того, що на цьому етапі у дитини з'являється більше слів, її мова тіла, особливо міміка і жести, допомагає вам визначати, до чого вона готується і що їй потрібно (Сірс).

Якщо ви попрохаєте дитину дати вам м'ячик або ляльку, вона зрозуміє, що від неї вимагається, й постарається виконати прохання. Ігри, що передбачають передачу іграшок із рук у руки, все ще залишаються улюбленими. Не варто нехтувати такими розвагами ― це відмінний спосіб познайомити малюка з новими предметами, їх назвами та властивостями.

Крихітка вже знає імена всіх членів сім'ї й при згадці імені одного з них шукає його очима. Так починає працювати асоціативна пам'ять. Почувши ім'я близької людини, малюк може одразу подивитися на двері, чекаючи його появи, або спрямувати погляд туди, де цю людину найчастіше можна побачити ― наприклад, на крісло або місце за письмовим столом.

Іграшки й не лише вони

Якщо кілька місяців тому малюкові було досить спілкування з вами й нескладних розваг на зразок «кози», то тепер такі ігри поступово переходять у розряд тих, з яких він майже виріс. Він усе ще любить посміятися над «козою» або «Ладусями», які «полетіли-полетіли», але на перший план виходять ігри з іграшками. Щоб із задоволенням погратися з вами, малюкові тепер необхідна наявність іграшки або предмета, що замінює її.

Ось кілька прикладів ігор з використанням підручних предметів:

  • Якщо ви зайняті домашніми справами, розважити малюка вам допоможе білизняний кошик, наповнений дрібними речами ― шкарпетками, шарфиками, рукавичками. Посадіть карапуза у кошик та запропонуйте викинути за борт усі речі, виловлюючи їх звідти по черзі. Коли справу буде зроблено, висадіть «помічника» з кошика й покажіть, як можна повернути все назад.
  • Дайте дитині кубик і коробку, в яку можна цей кубик помістити. Як тільки малюк впорається з цим завданням, закрийте коробку кришкою й потрясіть її. Почувши гуркіт усередині, малюк буде у захваті. Він не тільки ще раз переконається у сталості предметів, але й зможе насолодитися результатом своєї праці.
  • Обклейте внутрішні стінки невеликої коробочки різними матеріалами ― гладеньким папером, оксамитом, флісом. Зробіть у стінках два отвори такого розміру, щоб туди можна було просунути пальчик ― малюки цього віку обожнюють таке заняття. Покажіть, як просунути пальчик усередину коробочки та прокоментуйте, яка коробочка на дотик на цей раз ― гладенька чи шорстка, м'яка чи тверда тощо.
Відео по темі
Коментарі